"När jag började springa med kortare steg i lättare, billigare och ouppbyggda skor hände något helt fantastiskt" / AÅ



måndag 24 januari 2011

Bokslut vecka 3

Förra veckan blev en helt ok träningsvecka och näst intill enligt tänkt planering. Första veckan efter förkylningen och kroppen svarade förvånansvärd bra under passen. Det är bra att komma ihåg när man ligger i fosterställning med Lambinäsdukar och mörka tankar om att jag aldrig kommer att komma tillbaka. Jorå.....det går numera snabbt att lägga en förkylningsvecka bakom sig.

Det är nu tre veckor kvar på programmet innan testet i Göteborg. Vecka tre kan nog summeras som en klassisk grundträningsvecka med inslag av distans och styrka.

Måndag: Den viktiga vilodagen'

Tisdag: Löpning 60 min, 12,4 km med snittpuls ca 85% av max

Onsdag: Roddmaskin 45 min, 4 x 4 min intervaller lite hårdare för att upprätthålla syreupptagningsförmågan inför kommande KI-veckor.

Torsdag: Testcykel 70 min, tröskelintervaller varierande kadens med styrkeinslag för benen

Fredag: Löpning 40 min, freestylepass ingen uppgift om fart, puls och sträcka bara ren njutning.

Lördag: Testcykel 75 min, korta intervaller 10s/20s under 2x20 min. Blev lite för lätt programerat men träningseffekten god ändå då det pirrade fint i benen efteråt.

Söndag: Testcykel 40 min, repris på lördagens pass men denna gång för tungt programerat. Körde all-in efter 14 min i första intervallen då benen inte ville träna mer. Det blev minst sagt ett bra styrkepass.

Veckan avslutades med ett intervallpass inatt i form av korta intervaller till toaletten med Lovisa vomerandes över axeln. Vårdavbarndag idag......aj då ny intervall med Lovisa på gång!

4 kommentarer:

  1. Fin comeback! Krya på Lovisa och här hålls varenda tumme för att ingen av er andra ska behöva drabbas.
    Ha det bra!

    //S

    SvaraRadera
  2. Tack Staffan! Än så länge så har bacillerna stannat hos Lovisa. Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Dem träningspassen kan man vara utan. Hoppas inte fler släktningar blir sjuka! Krya på er!

    SvaraRadera
  4. Ja det är inga trevliga träningspass. Nu en bit in på dagen är det bara lite feber kvar att nattens intervallpass.

    SvaraRadera