"När jag började springa med kortare steg i lättare, billigare och ouppbyggda skor hände något helt fantastiskt" / AÅ



lördag 1 januari 2011

Träningsbokslut 2010


2010 är tillända. 2011 har några timmar kvar till första dygnet är avbockat. Dags för bokslut.

Under 2010 hade jag två stora målsättningar. Cykla Vätternrundan under 8 timmar och springa milen under 40 minuter. Jag lyckades inte med något av det, men är riktigt nöjd ändå med 2010.

Cykeldatorn visade 8:08 vid målgången på Vätterundan och milen klockade jag på Hässelbyloppet, 40:28 inklusive en ordentlig bristning i vaden efter två kilometer.

Ingen måluppfyllelse men ändå nöjd? Jo faktiskt, 2010 känns ändå som ett kanonår. Kanon för att:

- jag har varit skadefri 49 av 52 veckor
- jag har jag fått till 99,9% av mina planerade träningspass
- jag har blivit en starkare cyklist i watt mätt
- jag har börjat förstå vad simning i öppet vatten handlar om
- jag har ben som tål mer löpning
- jag har förmodligen planterat ytterligare några frön hos våra barn, frön som förhoppningsvis blommar ut i en förståelse för att ett aktivt liv ger så mycket mervärde
- jag har förmånen att dela mitt intresse med både släktingar kompisar och kollegor
- jag mår så bra!

Statistik finns i överflöd som jag tänker trötta mig själv med under januari. Vissa justeringar kommer att ske i träningsupplägget under 2011. Överdelen av skrovet ska få utsättas mer för att öka den lokala uthålligheten i simningen och för att stärka hållningen som ska få ta hand om trötta steg i slutet av maran nere i Kalmar.

All träning under 2011 har siktet inställt på fyra mål:

1) Cykla Vätternrundan på max 7 timmar och 30 minuter
2) Springa milen under 40 minuter
3) Stockholm marathon på max 3 timmar och 30 minuter
4) Jag ska genomföra en Ironman där tidsmålet beslutas efter Stockholm Marathon

Till sist....tack Martina för att du låter mig vara den jag är och att jag får hålla på och tramsa på vinden och ute på vägarna!

"Hon är min stora love......I can´t help it.....she can´t help it to....either!"


Så formulerade Ronny i Ronny och Ragge sin kärleksförklaring till sin älskade! Kunde inte sagt det bättre själv till min Martina!

Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar