"När jag började springa med kortare steg i lättare, billigare och ouppbyggda skor hände något helt fantastiskt" / AÅ



lördag 29 januari 2011

En riktigt stark sida

Styrketräning. Nej det är inte roligt! Vet inte varför men här har jag en gigantisk tröskel att kliva över för att komma igång. Och detta trots att jag är fullt medveten om betydelsen. Men nu ska det bli ändring. Jag har respekt för lösa vikter. Skaderisken är stor om man inte har rätt kunskap och den kunskapen har jag inte. Därför är det expanderband och egen kroppsvikt som blir mitt "gym" och det finns oändligt med övningar.

En kanonbra sida att hämta övningar från är Styrkeprogrammet. Övningarna presenteras både på film och i text. Och allt är helt gratis! Internet när det är som bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar